Titolo/Title: Wasted
> I Premio “Corti”
> 1st Prize Short Film

Diretto da/Directed by: Tobia Passigato
Prodotto da/Produced by: Luigi Sales / Giffoni Innovation Hub
Montaggio/Editing: Julien Panzarasa
Suono/Sound: Igor Marlot
Musica/Music: Organ Morgan
Durata/Running Time: 15’
Paese di produzione/Country of Production: Italia
Contatti/Contact:
tobia.passigato@gmail.com
Lingua/sottotitoli: English Sub: Italian
Sinossi: Un giovane naufrago si trova su un’isola di rifi uti in mezzo all’Oceano dove incontra un vecchio naufrago abitante del luogo.
I due cominciano una convivenza dove il più anziano insegna al più giovane come adattarsi sfruttando una forma di pensiero vicina alla magia.
Synopsis: A young castaway finds himself on a garbage island in the middle of the ocean where he meets an old local castaway. The two begin a cohabitation where the older teaches the younger one how to adapt by exploiting a form of thought close to magic
Filmography:
Forgetting Auschwitz Remembering Auschwitz
Maserati – The Everyday Exceptional
Lamborghini The Miracle
Ariston Comfort Challenge
Schianti
Motivazioni giuria Corti
Per la capacità di affrontare in modo unico il tema del rifiuto in una declinazione materiale e umana. Per lo sguardo originale, ironico e delicato che arriva con un linguaggio universale e immediato.
Lo scarto si fa risorsa, la solitudine fratellanza, la deriva incontro, la noia ingegno perché toccare il fondo può essere una seconda possibilità.
Short Film Jury Motivations
For its unique approach to the theme of waste, both in material and human aspects. For its original, ironic, and delicate perspective that conveys a universal and immediate language.
Wasted becomes a resource, loneliness becomes fraternity, drift becomes encounter, boredom becomes ingenuity, because hitting rock bottom can be a second chance.

I Vincitori della XV Edizione 2023