Locandina - I'm so sorry-Poster-Zhao Liang

I’m so sorry | Premio Greenpeace Italia-Greenpeace Italy Award

Premio Greenpeace Italia
Greenpeace Italy Award

Wu Qu Lai Chu / I’m so sorry

Diretto da/Directed by: Zhao Liang

Prodotto da/Produced by: Zhao’s Image Production Limited, Les Films d’Ici, Arte France

Montaggio/Editing: Fabrice Rouaud, Zhao Liang

Direttore della Fotografia/D.O.P.: Shaoguang Sun, Zhao Liang

Suono/Sound: Jeroen Goeijers

Musica/Music: Mikael Plunian, Benoit Guerroué

Durata/Running Time: 96’

Paese di produzione/Country of Production: Hong Kong, France, Netherlands 2021

Contatti/Contact: zhaoliangstudio@gmail.com

Biofilmografia: Zhao Liang è nato a Liaoning, in Cina, nel 1971. Si è laureato all’Accademia di Belle Arti di Luxun nel 1992. Con sede a Pechino dal 1993, ha lavorato come regista indipendente di documentari e artista nella fotografia e nella video-arte. I suoi film “Behemoth” (2015), “Petition” (2009), “Crime and punishment” (2007), “Together” (2011) e “Paper airplane” (2001) sono stati selezionati e proiettati a Cannes, Venezia, Berlino e altri prestigiosi festival cinematografici di tutto il mondo.

Biofilmography: Zhao Liang was born in Liaoning, China in 1971. He graduated from Luxun Academy of Fine Arts in 1992. Based in Beijing since 1993, he has been working as an independent documentary filmmaker as well as an artist in photography and video art. His films “Behemoth” (2015), “Petition” (2009), “Crime and punishment” (2007), “Together” (2011) and “Paper airplane” (2001) have been selected and screened in Cannes, Venice, Berlin and other prestigious film festivals worldwide.

Lingua/sottotitoli: Chinese, Japanese, Russian, German, sub ita

I’M SO SORRY – special screening Festival de Cannes 2022

Sinossi: Questo film ripercorre gli eventi storici e la situazione attuale del disastro nucleare nella società umana. Ogni sito nucleare ri-visitato rappresenta una temporalità specifica – Fukushima, in Giappone, come presente in corso; Semipalatinsk, Kazakistan, come il passato nascosto; Chernobyl, in Ucraina, come il presente per sempre alienato, e Onkalo, in Finlandia, come il futuro del futuro. La narrativa creata attraverso la decostruzione e la ricostruzione delle storie offre un nuovo spazio per riflettere sulle questioni nucleari. In questo spazio prende vita un panorama di paesaggi apocalittici globali dopo il disastro nucleare e la vita quotidiana degli umani su questa terra. Il film, visivamente futuristico ma vicino alla fantascienza cyberpunk, cerca di creare un’allegoria umana nel presente.

Synopsis: This film traces the historical events and present situation of nuclear disaster across human society. Every nuclear site he revisits represents a specific temporality – Fukushima, Japan, as the ongoing present; Semipalatinsk, Kazakhstan, as the concealed past; Chernobyl, Ukraine, as the forever alienated present, and Onkalo, Finland, as the future of the future. The narrative created through deconstruction and reconstruction of histories provides a new space to reflect on nuclear issues. In this space, a panorama of global apocalyptic landscapes after nuclear disaster as well as the daily lives of humans on this land is brought to life. The film, visually futuristic yet close to cyberpunk science fiction, seeks to create a human allegory in the present.

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